Правило чотирьох. Як відрізнити биту машину від небитої?
Практично всі автомобілі, що поїздили дорогами до Росії більше трьох років, тією чи іншою мірою брали участь в ДТП. Частина з цих аварій мали серйозні наслідки для транспортних засобів, інші обходилися невеликими подряпинами, що не впливають на технічний стан машини. Однак не будь-яка бита машина – це привід відмовлятися від покупки. Як же відрізняти серйозну «кузовщину» від косметичного ремонту?
ЗВІДКИ БЕРУТЬСЯ ПРОБЛЕМНІ МАШИНИ?
Зазвичай при вартості відновлення понад 50% страхові компанії намагаються не ремонтувати автомобілі, а виплачують так звану тотальну шкоду, яка покриває повну вартість транспортного засобу з урахуванням зносу. Однак рідко коли хлам, що залишився, утилізується. Переважна більшість сильно розбитих автомобілів продається на спеціалізованих сайтах, де їх набувають майстерні для повного відновлення. Через місяць-другий розбита машина викочується з воріт майстерні як нова. Далі вона потрапляє на вторинний ринок і через перекупників знаходить нових власників. Мало хто тоді згадує про страшну аварію, в якій побував автомобіль. Покупцеві розповідають про невеликий пробіг, низьку ціну за терміновість та юридичну чистоту.
ОЦІНЮЄМО БЛИСК
Відрізнити аварійний екземпляр насправді нескладно. Оцінювати автомобіль треба починати здалеку. Зазвичай автомобілі після серйозного відновлення впізнаються по свіжій фарбі. У всіх машин після 7 років експлуатації стара фарба тьмяніє і покривається дрібними подряпинами. Найбільше їх накопичується на передній частині капота, на крилах і знизу порогів. Вони добре помітні неозброєним поглядом навіть здалеку.
Якщо їх немає і видно ознак віку, а стара машина блищить, як нова, то, швидше за все, автомобіль побував в кузовному ремонті, і залишається тільки з’ясувати, наскільки серйозному. >
ПЕРЕВІРАЄМО ПЕРЕКОСИ
Спершу уважно дивимося на передню частину здалеку. Якщо здається, що якась частина машини перекошена, то це ознака великого удару. Навіть у гарній майстерні важко відновити кузов з точностью до міліметра.
Переходимо до вивчення кузова і уважно придивляємося до зазорів кузовних деталей. Вони мають бути скрізь рівномірними.
Крила повинні точно примикати до капота, фари рівно входити в свої гнізда і т.п. д. Будь-який перекіс – це ознака серйозного ремонту з виправленням лонжеронів і вбудованих в кузов силових елементів. Якщо панель випирає, то вона була настільки сильно пошкоджена, що її не вдалося виправити. Зазвичай різні зазори у кузовних елементів свідчать про порушення геометрії кузова.
ЗНОС ШИН
Для підтвердження цього побоювання дивимося на задні шини. Зазвичай при пошкодженнях лонжеронів автомобіль починає «єсть гуму», тобто з’являється нерівномірне зношування шин, викликане неможливістю правильної установки коліс. Задня балка не регулюється, і знос найчастіше помітний на задніх колесах. Якщо протектор помітно потертий з боків при порівняно цілих підкрилках, то означає, кузов дійсно перекошений і брати таку машину не можна.
ТОВЩИНОМІР
При відсутності нерівномірних зазорів і при рівномірному зносі шин можна продовжити огляд. У цьому випадку знадобиться товщиномір, тобто прилад, що замірює розмір шару фарби.