Навіщо потрібний спойлер на автомобілі?
Спойлери в штатній комплектації можна зустріти на хетчбеках та кросоверах. Вони являють собою дизайнерські накладки в задній частині кузова біля кромки даху, що помітно покращують вигляд машини. Ці елементи трохи виходять за контури автомобіля і як би підкреслюють його стрімкий вигляд. Однак, незважаючи на невеликі розміри, ці накладки виконують ще одну важливу функцію, від якої залежить комфорт та безпека керування автомобілем. Навіщо потрібний спойлер на автомобілі?
ТИСОК ЗАСИСЮЄ МАШИНУ НАЗАД
Спойлери є частиною аеродинамічного обваження кузова. Жоден сучасний автомобіль вже не викочується з воріт підприємства без адаптації конструкції в ім’я зниження опору потокам повітря, що набігають.
Аеродинамічна система кузова включає кілька робочих елементів. За допомогою вбудованих у бампер дефлекторів створюються завихрення, які змінюють однорідність тиску знизу і допомагають виникненню притискної сили. Частина потоків прямує під днище, інша йде в гальмівні механізми для їх охолодження, а більшість перекидається через кузов нагору. Повітряні маси обтікають автомобіль зниження освіти повітряної подушки попереду. Однак при зриві потоку з кузова виникає цікавий ефект.
З’являється так званий протитиск, коли газові завихрення та турбулентності створюють зону низького тиску, яка всмоктує повітря ззовні. Ця зона тягне за собою машину та перешкоджає її руху вперед. І що вища швидкість, то сильніше відчувається вплив протитиску.
На швидкостях понад 120 км/год, коли аеродинаміка машини відіграє вирішальну роль, задні турбулентності можуть викликати зростання споживання палива до 60%. І особливо сильно цей ефект помітний на машинах з кузовом, що різко обривається, тобто на хетчбеках, універсалах і на позашляховиках.
Непрямо його можна спостерігати за поведінкою частинок пилу або крапель хімічних реагентів у повітрі. Вони не осідають на капот і дах, але липнуть до заднього скла на багажних дверях. Кілька хвилин руху у забрудненому повітрі достатньо, щоб скло повністю втратило прозорість. Завис частинок зворотним вітром затягується до машини. З нею борються за допомогою механічної щітки-двірника.
Для порівняння, у седанів заднє скло завжди залишається чистим. Справа в тому, що у цього типу кузова довга корма перешкоджає різкому зриву потоку повітря і не дає утворюватися турбулентності. Протитиск виникає після проходження машини, чому седани менш схильні до шкідливого впливу аеродинамічного опору.
НЕПРАВИЛЬНИЙ ТЮНІНГ
Для зниження ефекту в хетчбеках, кросоверах та універсалах використовують спойлери, які підкидають потік вгору і назад, щоб дати кузову вирватися з лап протитиску до того моменту, як повітря почне хлопатися ззаду, народжуючи турбулентність. Якщо спойлер встановлений якісно, він дозволяє знизити забруднення заднього скла і покращує паливну економічність приблизно на 20%. Однак при неправильній установці спойлера або при його заміні на більш мужній і красивий може виникати зворотний ефект.Деякі автомобілісти навіть знімають невеликий спойлер і встановлюють замість нього потужне антикрило. Однак позитивного ефекту від нього мало, тому що антикрило несе іншу функцію і народжує притискну силу, якої і так достатньо. Протитиск посилюється, і доводиться палити паливо, щоб чинити опір його впливу.
Загалом хороший спойлер на машині допомагає їздити комфортно і економічно. Краще не чіпати штатну конструкцію і не міняти її на інші аеродинамічні елементи, тому що ніяке зовнішнє обважування, поставлене гаражними «майстрами», не зможе забезпечити кращу аеродинаміку для машини, ніж заводські інженери, що тривалий час провозилися над зниженням її опору потокам повітря, що набігають. /p>